فرایند فرصت مطالعاتی در سامانه سجاد


برای ادامه فرایند فرصت مطالعاتی یکی از بخش های بسیار مهم اون باز کردن یک پروفایل در سامانه سجاد هست

Saorg.ir

به طور کلی روند خلاصه شده ی فرایند فرصت مطالعاتی به شکل زیر هست:

1-گذراندن امتحان جامع و قبولی در امتحان جامع

2-نوشتن پروپوزال و دفاع از آن و تصویب عنوان +استاد راهنما و مشاور

3-شروع مکاتبه با اساتید حوزه ی کاری و مربوطه ی شما (این نامه نگاری و آغاز ایمیل زدن میتونه قبل از گذراندن امتحان جامع هم باشد. به شرطی که شما از عنوان رساله خود و تصویب آن مطمئن باشید

4-دریافت پذیرش از یک استاد خارجی در یکی از دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت علوم (که ممکنه تا یک ماه هم زمان بر باشه. دقت کنید برای ارسال ایمیل از ایمیل های جی میل یا یاهو استفاده کنید در اکثر موارد ایمیل دانشگاهی شما به مقصد ارسال نمیشود)

5-تهیه مدرک زبان (تولیمو یا ام اس ار تی ،تافل یا ایلتس اختیاری هست. فقط بایدمدرک زبانی باشد که مورد تایید وزارت علوم هست)

6- پر کردن فرم های ۱۰۱ و ۱۰۲ که کارشناس دانشگاه بهتون میده.فایل ورد این فرمها موجود هست سعی کنید تایپ شده تحویل بدید.

7-تحویل این مدارک شامل. ک تصویب پروپزال و فرم ها, کپی شناسنامه, کارت ملی,کپی گذرنامه, کپی دعوت نامه ی استاد فرصت و کپی رزومه ی استاد فرصت و تحویل انها به کارشناس دانشگاه و گرفتن نامه برای بخش حقوقی دانشگاه( در بخش اول و قبل از تحویل این مدارک به کارشناس دانشگاهتون گروه باید در دانشگاه جلسه تشکیل بدن در صورت موافقت شما رو به آموزش کل ارجاع میدن. آموزش کل هم در صورت وجود سهمیه با درخواست شما موافقت میکنه پس سعی کنید این فرایند و سریع تر انجام بدید)

8-گرفتن نامه از بخش حقوقی برای دفترخونه(همون تعهد محضری هست. در تعهد محضری 20 میلیون تومان برای خود فرصت و 20 میلیون تومان برای دو مقطع کارشناسی و ارشد برای آزاد کردن موقت مدارک قید میکنید. در این حالت که مدارک کارشناسی و ارشد شما به صورت موقت آزاد میشه میتونید اونها رو ترجمه رسمی  کنید با دریافت مهر و امضای وزارت امورخارجه و دادگستری.  البته این بستگی داره که دانشگاه مقصد ترجمه مدارک کارشناسی و ارشد و بخوان یا نه؟ اما در اکثر موارد بچه ها برای دکتری دوم یا بستن قرارداد پست داک مدارکشون و ترجمه میکنند)

9- نوشتن تعهد محضری با دو ضامن رسمی(ضامنها نباید بازنشسته باشند, فقط اقوام درجه یک پدر یا مادر یکی از ضامنین میتونه بازنشسته باشه ضامنها باید کارمند رسمی دولت باشند نه پیمانی نه قراردادی نه شغل آزاد نه کارمند دانشگاه آزاد)

10- بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه سجاد دریافت کد پیگیری (تعهد محضری, اسکن پاسپورت, مدرک زبان و…)و تحویل تعهد محضری و مدارک مورد نیاز به کارشناس مربوطه

در سامانه سجاد هم, شما اول شماره موبایل و آدرس ایمیلتون و میدید کد فعال سازی برای شما میفرسته. شماره کد ملی شماره موبایل و…ازتون میگیره یوزر شما کد ملی و پسوردتون چیزی هست که خودتون درج میکنید. نام نام خانوادگی نام پدر کد ملی شماره سریال شناسنامه و… تمام مدارک تحصیلیتون و بار گذاری میکنید.بارگذاری هم به این شکل هست که از اخرین مقطعی که مشغول تحصیل هستید (یعنی دکتری مشغول به تحصیل) رشته گرایش دانشگاه روزانه شبانه بودن و….همه رو مینویسید بعد با کلیک کردن بر روی دکمه ی اضافه در پایین صفحه مقطع بعدی و مشخصات اونو مینویسید . فقط دقت کنید که برای مقاطع بعدی که دانش آموخته هستید تصویر مدارکتون و میخواد. بعلاوه تصویر کلیه ی صفحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی رو هم میخواد فرمت فایلها یا باید پی دی اف باشه یا فرمت مربوط به عکس و…این فرایند ادامه میدید تا فعلا ثبت نام شما انجام بشه. وقتی انجام شد میرید تو. بخش خدمات و درخواست فرصت مطالعاتی رو میزنید. درخواست فرصت مطالعاتی هم مدارکی که میخواد اپلود کنید دعوت نامه استاد, گذرنامه, نامه زبان, فرم تعهد محضری, شماره حساب بانک تجارت و…هست.بعلاوه تاریخ تولد میلادی شما و نام و نام خانوادگی شما بر اساس گذرنامه تون رو میخواد.

11-تایید سامانه توسط کارشناس دانشگاه(رفتن به حراست پر کردن فرم مورد نیاز یک تا دو روز طول میکشه. نامتون تو حراست و پیگیری میکنید اوکی شد به مسئول فرصتتون اطلاع میدید شماره نامتون و برای حراست از مسئول فرصتتون بپرسید)

12-منتظر میمونید برای نامه حمایت مالی (یک ماه تا دو ماه)

13-بعد اومدن نامه حمایت اقدام میکنید برای ویزا

14-بعد گرفتن ویزا و بلیط در سامانه بارگذاری میکنید

15-بلیط و ویزا و فرم ۱۰۳ و نامه حمایت رو تحویل کارشناس دانشگاه میدید و تایید میکنه

16- یک ماه و کمتر قبل از پرواز و بلیط به سازمان مراجعه میکنید و نامه ارز رو میگیرید و میرید بانک و ارزتون رو میگیرید.

زهرا رضای مرندمشاهده نوشته ها

اینجانب زهرا رضای مرند دکتری مهندسی نانومواد از دانشگاه صنعتی اصفهان دارم. برحسب تجربیاتی که خودم در دوران تحصیل برای پذیرش فرصت مطالعاتی داشتم تصمیم گرفتم این سایت را راه اندازی کنم تا تجربیات خودم را بتوانم در اختیار دانشجویان بزارم تا در این مسیر یک همراه مطمئن داشته باشن.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهسوالاتتماسارتباط با ما